Tuesday, June 17, 2014

vietnam 1ST EPISODE

assalamu'alaikum...ok lah no panjang-panjang mukadimah.Jom kita cerita terus..trip aku kali ni adalah disertai oleh 9 orang semua kawan-kawan aku satu office.cuma aku adlah yang terpaling kecik.hahahaha..sebab yang pergi rata-rata umur 40tahun ke atas u olls..risau la konon-konon aku ni jalan dikalangan mak-mak.tapi..last-last risau akan diri sendiri sebab tak mampu nak challage kederat dia orang ni okeh!!!!hahaha..!!!!

Aku bertolak dari Pasir Gudang terchenta pukul 10.30 malam. Sebab flight aku esok pagi pukul 7.30pagi dan fly from KL -Ho Chi Minh. Waktu tu Air Asia tak ada lagi direct flight dari JB - Ho Chi Minh. But now dah ada. Kepada orang kampungku sekalian..SILA JANGAN LEPASKAN PELUANG!!!!hehehhe..ok aku sampai kt LCCT around 4.30am. Sangat mengantuk dan sakit badan sebab naik van. Ditambah dengan aku demam yang macam apa before nak fly tu..Hahahhaha (itu memang penyakit aku.neves sampai demam).So extra sket la aku punya tak larat tu..Tapi tak apa. Demi menjayakan misi aku dengan kakak-kakak kesayangan sekalian. Ku gagahi jua. Lepak dekat surau.Pukul 5.30am aku gerak nak check in sebab aku nak solat kat area-area gate berlepas.. Settle tsemua, check in, jalan round 1 LCCT tu sbb station jauh gila dari flight, plus hujan lebat bak hang! Aku naik flight dalam pukul 8.30am.Safely arrived Ho Chi Minh at 11.00 am and terus terkinja-kinja eksited nak berjalan.hahahah.Untuk pengetahuan korang, waktu dia lambat 1 jam dari kita. same goes kalau kita pegi bandung. Kalau tak salah la..

Untuk kali ni, aku tulis ni dulu ae..Tapi ni tips sket :
1. Mesti lah makan ye. Untuk alas perut
2. Bawak botol air kosong waktu kat air port.Kalau-kalau nak shi2..Takde air ye toiletnye.(walau pun asia country).
3.Nak check in, hrap bersabar. Sebab standart dia orang bagi check in pukul 2 petang waktu dia orang.Jam kita pukul 3.00. So, siapa yang terlebih pembersih, faham-faham la nak prepare ape.

NEXT ENTRY BARU ADA GAMBAR YE..

No comments:

Post a Comment