Wednesday, February 5, 2014

apa lagi?

matahari terik..tekak jadi pedih..
pagi-pagi lagi.ye pagi-pagi.
usai basmallah, permulaan mencari rezeki,
terus di tujah ayat negatif.
aku...terdiam..dituduh pelupa.
walhal..si dia yang lupa.
adoi...hari-hari begini..
patutnya hati sudah lali..
tapi, inilah aku..
setiap kali, setiap hari,
menghadap perangai yang sama,
mulut yang sama,
tetap perlu dahiku kerut,
tetap perlu banjir kolam mata.
kenapa?
hati serapuh itu?
aku pelik, kenapa aku begitu.
tak bolehkah aku tulikan telinga dengan ayatnya?
tak bolekah aku butakan mata dengan tuduhan nya?
mungkin,
harapan aku terlalu besar padanya.
tapi pada dia,
aku cuma........
apa ye?tak tahu nak gambarkan aku seperti apa padanya.
seperti buih di lautan?
di pukul ombak hilang lah buih.
seperti daun kering berguguran?
tiba masa gugur lah ia.
begitu ?
yang lain, berjaya memekak kan telinga,membutakan mata.
aku?
dah berpuluh purnama menghadap .
tak berjaya..
hmmm.....

No comments:

Post a Comment